کسب درآمد از پلتفرمهای موسیقی

یکی از بزرگترین و مهمترین سوالهایی که ذهن هر آهنگساز را درگیر میکند این است که چطور میتوان با استفاده از پلتفرمهای بین المللی موسیقی مثل اسپاتیفای ، اپل موزیک ، آیتونز و ... درآمد زایی کرد؟ آیا اصلا امکان پذیر است؟

پاسخ این سوال این است :

بله کاملا امکان پذیر است ، اما بستگی دارد.

 

همانطور که میبینید پاسخ این سوال شفاف است و همچنین پاسخ از دو بخش تشکیل شده است.

بخش اول : بله کاملا امکان پذیر است

بخش دوم : اما بستگی دارد

 

در ادامه مقاله هر دو بخش پاسخ ، توضیح داده شده است

 

بخش اول : 

بله ، کسب درآمد از پلتفرمهای بین المللی موسیقی مثل اسپاتیفای ، اپل موزیک و ... کاملا امکان پذیر است.

 توضیح این بخش بسیار ساده است . یعنی هر شخصی که موسیقی شما از یکی از پلتفرمهای موسیقی بشنوند و یا دانلود کند برای آهنگساز و صاحب اثر درآمد زا خواهد بود.

به عنوان مثال ، وقتی فردی آهنگ شما را در اسپاتیفای پخش کند (استریم کند) و شروع به گوش دادن آن کند ، این یک استریم محسوب شده که برای شما ثبت میشود که مساوی با ثبت درآمد است

و یا اگر شخصی موسیقی شما را از آیتونز و یا آمازون دانلود کند ، قبل از دانلود ، آن شخص باید هزینه آهنگ را به آن پلتفرم پرداخت کند که دوباره به این معنی ست که برای آهنگسازی درآمد ثبت میشود.

 

بخش دوم :

کسب درآمد از پلتفرم های موسیقی بستگی به شنیده شدن موسیقی شما توسط شنوندگان دارد

قرار گرفتن موسیقی شما در پلتفرمها مساوی با کسب درآمد نیست و حتما باید شنونده داشته باشید و مردم موسیقی شما را در پلتفرمها استریم و یا دانلود کنند تا درآمد برای شما ثبت شود . در غیر این صورت هیچ درآمدی ثبت نشده و یا در صورت داشتن شنونده ناچیز ، درآمد هم ناچیز خواهد بود.

 پس اگر به فکر کسب درآمد هستید ، نیاز به شنوندگانی دارید که از پلتفرمهای بین المللی جهت گوش دادن به موسیقی استفاده میکنند

مثل : اسپاتیفای ، اپل موزیک ، یوتوب موزیک ، آمازون ، آیتونز و بسیاری دیگر

و با استفاده از استودیو امواج میتوانید موسیقی خود را در پلتفرم های بین المللی موسیقی جهت کسب درآمد منتشر کنید

 

به طور کلی وقتی موسیقی شما در پلتفرمها قرار میگیرد ، حتی اگر توسط خود شما در اسپاتیفای استریم شود (پخش شود) درآمد آن برای شما ثبت خواهد شد.