چهار راه درآمد زایی در موسیقی

اگر عاشق ساختن موسیقی هستین، میتونین از این راه درآمد خوبی کسب کنین. موسیقی چه کار تمام وقت شما باشه یا نیمه وقت ، می تونین ازش درآمد زایی کنین. راهی هوشمندانه برای پول در آوردن از کاری که عاشقش هستین.

اما چطور میشه مطمئن بود تا بشه از موسیقی پول درآورد ؟ مخصوصا زمانی که هیچ گارانتی نباشه

این کار ریسک بالایی داره و روی همه موسیقیدان ها تاثیر گذار هست

ولی چطور میشه ریسک رو کم کرد ؟ و یا حتی کاملا از بین برد ؟ 

 

پول درآوردن از موسیقی کار ساده ای نیست. اما غیر ممکن هم نیست.

اگر ایده ای ندارین چطور این رویا رو به واقعیت تبدیل کنین، جایی درستی اومدین.

در این مقاله به ۴ راه ممکن برای کسب درآمد از موسیقی میپردازیم

 

چطور میشه از موسیقی پول در آورد

۱ فروش و استریم در فروشگاه های دیجیتال مثل اسپاتیفای

۲ اجرای زنده

۳ خدمات استودیو موسیقی

۴ آموزش موسیقی

 

اگه به تازگی فعالیت موسیقی خودتون رو شروع کردین، بهتره چند راه رو برای کسب درآمد به وجود بیارین. بدون پشتوانه مالی، انتظار کسب درآمد از فروش و استریم موسیقی ریسک بسیار بالایی داره و ممکنه اصلا به اندازه ای که نیاز دارین نشه.

اما زمانی که موازی از چندین راه درآمد کسب کنین، میزان ریسک بسیار پایین میاد و درآمد شما کافی خواهد بود.

حالا رایج ترین راه هایی که میشه از موسیقی پول درآورد رو بررسی میکنیم

 

  • درآمد از طریق فروش و استریم در فروشگاه های دیجیتال

الان دیگه نمیشه از سرویس های استریم صرف نظر کرد. حتی بزرگترین آرتیست ها موسیقی خودشون رو در این سرویس ها قرار میدن، چون تمامی شنونده ها سرتاسر جهان از این سیستم ها استفاده میکنن. از معروف ترین سیستم های استریم Spotify و Apple Music هست که هم در گوشی های موبایل و هم در رایانه قابل نصب و استفاده هست.

سیستم های استریم چطور کار میکنه برای شنونده ها و چطور درآمد زا میشه برای آرتیست ها ؟

هر کسی میتونه رایگان اپلیکیشن اسپاتیفای رو روی گوشیش نصب کنه

و بعد از ثبت نام ، با سرچ کردن اسم هر آرتیست به کل آهنگهایی که پخش شده دسترسی پیدا میکنین و میشه گوش داد. کاملا رایگان

حالا هر آهنگی که گوش بدین مقداری پول به حساب آهنگسازی واریز میشه. یعنی اگه آهنگ شما توی اسپاتیفای باشه ، با هر بار پلی شدن برای شما پول ساز خواهد بود. پلی شدن بیشتر مساویه با درآمد بیشتر برای آرتیست

پس پخش شدن موسیقی شما در سیستم های استریم مثل Spotify و Apple Music بسیار اهمیت داره. این دو بزرگترین سیستم های استریم هستن که بیشترین کاربر رو دارن و از سیستم های استریم دیگه میشه به Google Play، Amazon Music، Youtube Music اشاره کرد. همچنین Beatport و JunoDownload بزرگترین سیستم های موسیقی الکترونیک هستند.

 

 

  • اجرای زنده

اجرای زنده یکی از مفیدترین و سودآمور ترین راه های پول در آوردن برای موسیقیدان ها است. امروزه اینترنت این امکان رو به وجود آورده تا به صورت آنلاین اجراهای زنده فراوونی رو دید و همین طور به صورت آنلاین اجرای زنده کرد، ولی تصور کنید هوادارانی که بسیار مشتاق دیدن آرتیست از نزدیک هستن.

در این جا ، منظور ما از اجرای زنده ، اجرای کنسرت و استیج نیست ،  منظور ما اجرا برای یک نفر در اتاق خودتون گرفته تا اجرا در خیابان برای رهگذران و یا در کافه یا رستورانها است.

تصور کنین موسیقی خودتون رو برای اعضای خانواده ، بستگان و یا دوستان اجرا کنین و ازشون بخواین اگه دوست داشتن به شما یه رقمی رو جهت همایت بدن. و یا در خیابان ساز بزنید و ممکن است رهگذران بیشتر از اونچیزی که فکرش رو بکنین به شما پول بدن. پس دست از خجالت کشیدن بردارین و حرفه ای عمل کنین، هر چقدر که بلدین رو رو کنین. مطمئنا کسی که شمارو دوست داشته باشه تحت تاثیر قرار میگیره

 

انجام دادن این کار حتی اگر هیچ درآمدی نداشته باشه چندتا حسن داره که هر آرتیست نیاز داره بهش

  • کارش شنیده شه
  • به اعتماد به نفس برسه
  • هوادار پیدا کنه
  • انگیزه پیدا کنه

در واقع آرتیست های زیادی هستن که از همین راه به بزرگترین کنسرت ها و استیج ها دست پیدا کردن

 

  • خدمات استودیو موسیقی

آرتیست های زیادی هستن که در کنار کار اصلی خودشون ، با آرتیست های دیگه همکاری می کنن و پول در میارن. البته این بستگی به سبک موسیقی شما و توانایی شما داره. نکته مهم اینجاست تا توانایی خودتون رو در معرض دید بزارین، یعنی کارتون رو تبلیغ کنین.

اگه استودیو داشته باشین میتونین با خدمات دهی در زمینه ضبط ، آهنگسازی و تنظیم به درآمد برسین. میتونین Beat و Sample درست کنین و بفروشین. و یا ممکنه نوازنده خوبی باشین و با نواختن در یک قطعه موسیقی پول در بیاورین. و یا در انجام میکس و مسترینگ تسلط دارین و بتونین برای بقیه این کار رو انجام بدین که درآمد خیلی خوبه واستون داره.

 

 

  • آموزش موسیقی

اگر آرزوی سوپر استار شدن رو توی سرتون دارین ، آموزش دادن انرژی شمارو میگیره. در غیر این صورت یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد تدریس مباحث مختلف موسیقی مثل آهنگسازی ، نوازندگی ، خوانندگی ، صدابرداری ، میکس و مسترینگ هست. یک نکته بسیار مطلوب در تدریس وجود داره اینه که به جز داشتن درآمد با هر بار تدریس کردن به تجربه شما اضافه میشه که همین تجربه در مسیر پیشرفت شما در موسیقی میتونه بسیار کمک کنه.

آرتیست های زیادی هستن که در کنار کار اصلی خودشون به تدریس به روش های مختلف چه حضوری و چه آنلاین مشغول هستن

و نکته آخر هم اینه که از شبکه های اجتماعی میتونین به خوبی بهره ببرین و راه اندازی وبسایت یا وبلاگ میتونه تاثیر زیادی در بالا رفتن سرعت شما در به دست آوردن درآمد در موسیقی بشه

درنهایت یادتون نره ، برای موفقیت در موسیقی باید ثبات قدم داشته باشین ، الهام بخش دیگران باشین و هیچ وقت ولش نکنین