نیازهای اصلی یک تدوین گر موسیقی

آموزش میکس و مسترینگ برای افرادی که قصد ورود به هنر موسیقی و ادیت صدا را دارند جز نیازهای اولیه است و بعد از شناخت تجهیزات اولین چیزی که یک تدوین گرو ادیتور صدا و موسیقی انجام می دهد کیفیت گذاری بر روی صدا و آهنگ می باشد بنابراین آموزش میکس و مسترینگ برای این افراد گام اول است به همین منظور باید دنبال مکان هایی باشند که این آموزش را به شکل خوب و حرفه ای به شما آموزش دهند.  

در ابتدا باید بدانید جهت آموزش میکس و مستر باید آموزش های اولیه را زیر نظر استادان خبره ببیند و ترفندهای موثر که باعث کیفیت بالای کارهای آن ها شده را از آن ها جویا شود میکس و مسترینگ به شکل مبتدی ابتدا در توازن صدا ها و موسیقی و کلمات می باشد که از طریق شنیدن زیاد پدیدار می شود یعنی ابتدا باید شما شنونده خوبی باشید و بعد نوبت به مرحله فنی شده و تفکیک صدا ها، موسیقی می رسد. 

ولی مسترینگ تقریبا کار انتهایی و به اصطلاح خروجی آخر جهت کار شنیداری می باشد که باید تمام اشکلات شنوایی که ممکن است داشته باشد را رفع کند مثلا یک قسمت دارای تم و صدایی است که بعد از تولید وقتی در هندزفری قرار می گیرد به شکل نابهنجاری گوش شنوده را اذیت می کند و از کیفیت موسیقی می کاهد که یک مسترینگ کار باید متوجه این موضوع شده و تمام اشکالات را رفع کند.  

گوش دادن، شنیدن و دقت بر روی صداهای مختلف باعث می شود گوش خود را در مورد نواهای مختلف آشنا کنید زیرا برای یک مسترینگ کار حرفه ای شنیدن و تمایز قرار دادن بین صداها بسیار مهم است. آموزش میکس و مسترینگ به شکل فنی می باشد و در مورد روش های مختلف تفکیک و از بین بردن نویز ها و صداها و کم و زیاد کردن  فرکانس ها و... می باشد که افراد به شکل عادی نمی توانند به آن ها دسترسی داشته باشند و باید تحت اساتید حرفه ای آموزش ببینند.  

البته پیکیج های مفیدی نیز برای آموزش میکس و مسترینگ وجود دارد که برای افرادی که قصد یادگیری دارند می تواند مفید واقع گردد . کسانی که این آموزش را می بینند می توانند از آن به عنوان شغل حرفه ای خود در آینده بهره ببرند.