معرفی لاجیک پرو

لاجیک پرو ، یکی از ابزاری مناسب برای ضبط و تنظیم موسیقی می باشد که دارای قابلیت های بسیاری می باشد. از جمله امکانات ویژه این ابزار می توان در مورد محیط کاملا حرفه ای آن نام برد. داشتن امکان نگارش نت موسیقی ، ضبط کردن صدای خواننده، میکس و ادیت صدا برروی موسیقی نیز با این اپلکیشین انجام می شود.  

ساختن و ایجاد موزیک با سخت افزارها، ویرایش صدا و موسیقی همزمان و به طور مجزا ،تنظیم سرعت موسیقی ، تنظیم کردن به شکل حرفه ای اکلایزر، ایجاد موسیقی به شکل دالبی و سه بعدی و بکار گیری لوپ ها و... می توان نام برد.  

از ویژگی های منحصر به فرد و جدید این نرم افزار می توان سازهای ضربی را می توان به شکل شنیداری در آن درک کرد و یادگیری و تعامل خوبی با افراد متخصص در این زمینه و همین طور برای کاربران عادی علاقه مندی به موسیقی و ادیت صدا ایجاد می کند. در آموزش لاجیک پرو با تمام این ویژگی ها آشنا خواهید شد.  

محصول شرکت اپل می باشد و علاقه مندان و کابران زیادی در دنیا مصرف کننده این نرم افزار هستند. لاجیک پرو تحت سیستم عامل مک OS X است.  

بنابراین جهت استفاده از این نرم افزار باید این محیط و سیستم عامل را در دسترس داشته باشید. لاجیک پرو دارای محیط بسیار مناسب و حرفه ای برای صداگذاری می باشد و بنابراین برای افرادی که دارای این حرفه و شغل می باشند جز ضروریات است که آموزش لاجیک پرو را به شکل مناسب آموزش ببینند.  

کسانی که علاقه مند هستند تا وارد حرفه آهنگ سازی شوند نیز می توانند با این نرم افزار کار کنند.  

آموزش های لازم ادیت و میکس و مسترینگ این نرم افزار که جز بهترین نرم افزارها جهت صدا و هنر موسیقی می باشد می تواند باعث رشد زیادی در آهنگ سازی حرفه ای شما گردد.  

از جمله مسائلی که قبل از آموزش لاجیک پرو باید در نظر داشته باشید حس شنیداری و کاربرد فن مهندسی و هنر با هم می باشد شما باید ذوق هنری داشته باشید و بتوانید آن را در غالب فن مهندسی این نرم افزار اجرا کنید.  

گوش خود را برای شنیدن انواع موسیقی و موزیک باید عادت داده تا بتوانید انواع صداها و موسیقی و ایرادات رایج آن را فرابگیرید تا به عنوان یک ادیتور خوب صدا و یک آهنگ ساز بتوانید به این حرفه  رو بیاورید. بنابراین قبل از آموزش این نرم افزار ، آشنائی نسبی با موسیقی و آهنگ سازی نیاز است و اجرای بخش های نرم افزاری بعد از آموزش برای شما فراهم می گردد.  

نرم افزار لاجیک پرو و ویژگی های آن  

لاجیک پرو Logic Pro خدماتی چون سازهای مجازی موسیقی VST ، سینتی سایزر ها ، افکت های موسیقی ، و امکانات ضبط صدا را برای تولید کنندگان مهیا کرده است و همچنین از لوپ های اپل Loop نیز پشتیبانی می کند. افکت های صدا مثل Distortion ، Dynamic Processor ، EQ Filter ، Delay و … توانایی کار با میدی کنترلر  Midi Keyboards و امکانات بسیار زیاد دیگر ، از لاجیک Logic بک نرم افزار قدرتمند ساخته است .  

همچنین می توان برای نت نویسی ، علائم موسیقی گیتار ، آکورد ها و نت نویسی درام از لاجیک Logic استفاده کرد . سیستم نت نگاری این نرم افزار میزبان ، پَتِرن Pattern محور می باشد .  

لاجیک پرو ، حداقل سیستم مورد نیاز

بیشتر سیستم عامل های مکینتاش قابلیت نصب و اجرای لاجیک پرو Logic Pro را دارند . حداقل سیستم مورد نیاز برای استفاده از این نرم افزار ، حداقل 1GB فضای دیسک خالی ؛ و حداقل 1GB فضای خالی ram می باشد . همچنین نسخه های قدیمی لاجیک مثل Logic 9 ، قابل نصب بر روی سیستم عامل Apple - OS X Yosemite نیستند.