مک بهتر است یا ویندوز؟

رایانه های امروزی به طرز حیرت آوری قدرتمند هستند و هر روز سریع تر و توانا تر می شوند . در حقیقت در این نسل ، کامپیوتر ها به سادگی ، توانایی اجرای نرم افزار های DAW را دارند . اما در نظر داشته باشید استفاده از پلاگین های زیاد ، در ویندوز و مکینتاش باعث بروز برخی محدودیت ها می شود.

مک بهتر است یا ویندوز ؟

اغلب مهندسان صدا و آهنگسازان با تجربه ، اعتقاد دارند که برای کارشان به هر دوی این سیستم ها یعنی PC و Mac نیاز دارند. برخی از این آهنگسازان ، از سیستم عامل Mac برای اجرای نرم افزار های DAW اصلی استفاده می کنند و همچنین از PC برای نرم افزار هایی که قابل استفاده بر روی Mac نیستند ، بهره می گیرند .

کامپیوتر رو میزی بهتر است یا لپ تاپ؟  

در بیشتر موارد کامپیوتر های رومیزی از لپتاپ ها Laptop ، پر قدرت تر هستند ؛ اما کامپیوتر های رومیزی Desktop ، قابلیت حمل آسان را ندارند . در حقیقت لپتاپ ها برای جابجایی پروژه ها بسیار مناسب هستند اما ایراد آن ها ، سرعت پردازش کمتر نسبت به کامپیوتر هاست .  در آخر ، تصمیم گیری در این امر بستگی به کاربری شما دارد. اگر مایلید پروژه های موسیقی خود را روی شانه های خود حمل کنید ، لپتاپ انتخاب شماست. اما اگر کاربر استودیو هستید و یا از سخت افزار های متنوع استفاده می کنید ،کامپیوتر رومیزی Desktop انتخاب بهتری ست.